Revoluţia de la noi din ograda. Campania electorala

Cred că ar trebui discutat acest mare eveniment din istoria noastră. Este deja irelevant să repet informaţii şi descoperiri ale agenţiilor de ştiri. De aceea mă voi rezuma la o expunere succintă a câtorva momente care alcătuiesc viziunea mea referitor la evenimentele de până la, din şi imediat după 7 aprilie 2009.

Campania electorală. Ca o simplă "victimă" a mesajelor electorale, apreciez că în general campania a fost destul de consistentă, s-a simţit o avalanşă masivă de investiţii în această direcţie, deşi calitatea practic la fiecare partid în parte mi s-a părut destul de ne-originală, aproape de ne-calitativă. Am rămas impresionat de mesajele electorale ale PLDM-ului şi, din păcate, ale PCRM-ului (aici mă refer la partea campaniei electorale care nu cuprinde televiziunile cu acoperire naţională). Nu mi-a plăcut accentul "optzecist" al mesajelor video ale PL-ului şi nici atât mesajele populiste până la banale ale AMN-ului. Accept faptul şi realizez că fiecare dintre partide a vizat un anumit public pentru care mesajele trebuiau să "fure" votul. De altfel, acest lucru chiar mă bucură...

Cu siguranţă campania a fost una mai mare decât permite codul electoral. Cu siguranţă că au fost utilizate şi alte forţe şi puteri administrative decât fondurile alocate din bugetul naţional. Cu siguranţă cineva a putut prea mult, iar toţi cei altcineva au putut doar pe alocuri. Şi iarăşi am siguranţa că cea mai mare parte a populaţiei încă aşteaptă campania electorală. Pentru că la televizor până când doar un cadidat şi-a expus promisiunile electorale...