"Am asistat la înhumarea prostituţiei politice"

Din păcate cuvintele din titlu nu sunt ale mele. Au fost rostite de reprezentantul AMN, Veaceslav Untilă, după eşuarea celei de a doua încercări de a alege preşedintele comunist. Textul din titlul articolului reflectă foarte frumos evoluţia scenei politice din RM pe parcursul ultimilor ani. Aş adăuga aici şi vorbele Corinei Fusu: "Felicit pe toţi că în RM a apărut o opoziţie consecventă şi demnă!".

Sincer să fiu am rămas şocat cum cele trei partide din opoziţie (nu cred că îi corect de formulat "toată opoziţia") au rămas neclintiţi şi chiar neobişnuit de ironici la tentativele de prostituare lansate constant de actualii guvernanţi şi susţinătorii acestora. M-am mirat foarte mult şi m-am bucurat la fel de mult. Interesant este faptul că un lucru atât de elementar precum ar fi credinţa până la urmă în opinia şi viziunea proprie ne miră atât de mult. Chiar ciudat mi se pare cum faptul că un democrat nu votează cu un comunist este o ştire deosebită pentru noi. Adică dacă Urecheanu ar fi votat cu preşedintele comunist nu ar fi mirat pe nimeni, dar iată faptul că Urecheanu nu a votat preşedintele comunist - asta chiar îi o surpriză! Şi tot aşa. Ne-am învăţat să preţuim valorile personale cât ţine viaţa unui fluture.

Mă uit şi iar mă mir cum te face din om neom "patrioţi" de-alde Roşca, Muşuc şi alţii...